1. Etičnost – “zrcalo” ravnanja sodelavcev Karitas Pri služenju posamezniku, družini, skupini, družbi se sodelavci Karitas v duhu
evangelija ravnajo po načelih etičnosti – obče dobrega. 2. Prostovoljnost – posebna kvaliteta in odlika karitativnega dela Prostovoljno delo je osnovno načelo Karitas. Prostovoljci, honorarni in redno
zaposleni sodelavci, si prvenstveno prizadevajo za pomoč človeku v stiski in ne
za finančno, pohvalno ali statusno nagrado za svoje prizadevanje. 3. Pomoč drugemu v stiski je samopomoč v osebni rasti Sodelavci Karitas se zavedajo, da karitativno delo ni le nenehno dajanje ljudem
v stiski, ampak obenem tudi učenje po človeški, strokovni, krščanski strani.
Služenje bližnjemu je pogojeno s pozitivnim odnosom do sebe in svojega dela,
saj ljubezni do bližnjega ni v polnosti brez ljubezni do sebe. 4. Dolžnost stalnega izpopolnjevanja Sodelavci Karitas se zavedajo nujnosti stalnega osebnostnega in strokovnega
izobraževanja. Udeležujejo se usposabljanj, ki jih pripravlja Karitas, Cerkev,
družbene in državne institucije. 5. Sodelovanje in medsebojna pomoč sodelavcev Karitas Sodelavci Karitas kot bratje in sestre v Kristusu gojijo čut in sposobnost
sprejemanja različnih darov in poti služenja, spoštujejo znanje in izkušnje
drug drugega, si medsebojno pomagajo in usklajujejo svoje delo v korist tistih,
ki potrebujejo pomoč. 6. Sprejemanje različnosti prosilcev pomoči Sodelavci Karitas pomagajo posamezniku, družini, skupini ne glede na biološke,
osebnostne, statusne, nacionalne, verske, ideološke in politične razlike. Vse
osebe, potrebne materialne, duhovne ali duševne pomoči, sprejemajo takšne, kot
so in se pri delu z njimi opirajo na pozitivne strani njihovega življenja. 7. Spoštovanje človekove enkratnosti in dostojanstva Ob nudenju pomoči ljudem v stiski sodelavci Karitas varujejo dostojanstvo,
zasebnost, osebno psihofizično in duhovno integriteto in individualnost
posameznika, upoštevajo njegovo kulturo in vrednote. Varujejo njegove zaupne
podatke in spoštljivo govorijo o njem tudi v njegovi odsotnosti. 8. Pomoč ljudem v stiski je vzgoja za samostojnost in samopomoč Sodelavci Karitas pomagajo ljudem v stiski k čim večji samostojnosti. Pri tem
upoštevajo njihovo telesno in duševno zdravje. Človeško, strokovno, čustveno
vežejo prosilca nase do te mere, da je to v korist njegove duševne stabilnosti. 9. Prednostna naloga – nepokrite socialne stiske Sodelavci Karitas odkrivajo na svojem območju nove socialne stiske in javnost,
predvsem državne socialne ustanove nanje opozarjajo ter predlagajo možne
rešitve. Po svojih močeh in sposobnostih pomagajo in sodelujejo v širšem
družbenem procesu pomoči. 10. Zaščita šibkih osebnosti v javnosti Sodelavci Karitas varujejo posameznike, skupine ali družine pred neustreznim
obravnavanjem, razgaljanjem in možnimi zlorabami v medijih in javnosti.
Informacije morajo ščititi zasebnost in koristiti posamezniku, skupini ali družini
ter omogočiti nemoten potek pomoči. 11. Varovanje dobrega imena Karitas Sodelavci Karitas si prizadevajo za spoštljive in prijazne odnose med seboj,
morebitne nesporazume ali spore urejajo osebno in v duhu evangelija. Obsojajo
obrekovanje in omalovažujoče govorjenje o drugih sodelavcih. Vedno varujejo
dobro ime Karitas.
|
|